Една зареждаща почивка

800px-Kaleytsa,_Bulgaria
На връх Великден ви обещах да ви разкажа малко повече за селото в което прекарах празниците. Е дойде времето и за това. На вашето внимание: с. Калейца :)

Нямам намерение да ви занимавам с историята му или да копирам инфо от Уикипедия. Ще ви споделя как и защо именно там успявам да си почина истински.
До преди седем години не знаех нищо за това спокойно кътче на нашата мила родина,но ето че срещнах моят любим и той ми отвори очите за него :) Селото се намира в сърцето на Троянския балкан,на 5 мин. от града с кола и на 20 мин. път от друго райско място-Троянския манастир.
Изключително спокойно и красиво място,без да попада в графата "безлюдно" или "западнало". Няма коли,няма пренаселване,няма хорска злоба. Само чист въздух и планина на където и да се обърнеш. Ето това за мен е почивка. Не знам защо,но дори когато ходя на море за да си почина се връщам скапана в къщи,а сега дори при условие,че повечето време садих картофи и се занимавах с други селскостопански дейности не усетих и миг умора (ако не броим мускулната треска на изнежените ми градски крачета :D )
Лягах късно вечер и още в рани зори (разбирайте 6:30 сутринта) се будех свежа и заредена за нови подвизи. Ето и гледката,която ми помагаше да се разсъня заедно с кафенцето (3в1 де,но това за мен си е кафе)
375046_503552656379369_1119410733_n
Прекрасният ми се накара,как мога да качвам снимки на тази съборетина,но за мен винаги е имало някакво очарование в старите къщи с керпичени стени и каменни покриви.Е в Калейца ще видите много такива,само че аристократично изрисувани от вън :) А като добавим базкрайно синьото небе,асмата и прекрасните цветя,които си купих за София,тази снимка е просто разкош!
Когато не се правех на земеделка се отдавах на гримове
309971_505863509481617_139552160_n
Мислех да се отдам и на блога,но мобилния интернет беше в почивка,като всички останали :P Шегата на страна,но там обхвата наистина е много зле,а за по 5 дни два пъти годишно няма кой да ми пусне кабелен интернет :(
Освен непокътната от времето красота на селото около него има и много забележителности които да подетите докато сте там. За троянския манастир вече ви споменах,но има и 2 водопада на близо-Крошунските и " Скока" до който можете да стигнете и пеша
800px-Kaleitsa-waterfall-Lopushna-aka-Skoka
За съжаление на нас никога не ни остава време да стигнем до там :(
На връх великден се възползвах от старата печка на дърва на баба и за пръв път правих козунак :D
253323_4192575631200_597864621_n
Е не успях съвсем да и схвана цаката със слагането на дърва в резултат на което лееекичко изгорих козунаците тук-там,но като за първи опит си го броя успешен :)
934751_4192576431220_151430283_n
Ето на това му викам аз почивка! Въпреки,че постоянно щъках на някъде чистия въздух,песните на птичките и спокойствието ми даваха неизчерпаема енергия,от която успях да си донеса и малко в София :)
А каква е идеалната почивка за вас?Ако още не сте открили подходящото място,просто потърсете някое от безбройните ни живописни селца,а ако моята Калейца ви е харесала чак толкова много в селото си има и хотел:)

0 коментара:

Публикуване на коментар

Питайте какво се сетите или споделете вашето собствено мнение :)
Благодаря ви,че четете блога ми :)